Covid järgsed suundumised ja megatrendid turismis. Kuidas kohaneda muutuvas keskkonnas ja muutuseid juhtida?

Harju-, Rapla-, Läänemaa ja Tallinna linna sihtkohtade arendamise koostööprojekti raames toimus 16. novembril koostöös BDA Consulting OÜga turismiettevõtjate inspiratsiooniseminar teemal „Covid järgsed suundumised ja megatrendid turismis. Kuidas kohaneda muutuvas keskkonnas ja muutuseid juhtida?“

Seminaripäeva avasõnad ütlesid Harju-, Rapla-, Läänemaa ja Tallinna linna sihtkohtade koostööprojekti juht Karmen Paju ja BDA Consulting vanemkonsultant, turismiekspert ja päeva moderaator Ülle Puustusmaa.  Change Consulting OÜ koolitaja-suhtlemistreener, coach-superviisor, (grupi)psühhoterapeut Endel Hango andis põhjaliku ülevaate muutuste juhtimise protsessist, tüüpvigadest, koostöö eeldustest, takistustest ja kaasamisest. Arvestades, et Covid kriis tõi turismiettevõtetes kaasa ootamatu vajaduse teha väga palju ümberkorraldusi, siis jagati auditooriumile teadmisi, kuidas seada sihte ja algatada muudatusi, mis õnnestuks ning püsiks. E. Hango sõnul tekitab igasugune ootamatus inimestes šoki, kuid niikaua kui püsib lootus endise olukorra taastamiseks, arengut ei toimu.

Rahvusvahelise innovatsiooni ja turismivaldkonna ekspert, turismi- ja külalislahkuse majanduse ettevõtete nõustaja, mentor, ärimudeli muutuste konsultant Jeroen Bosman keskendus oma ettekandes teemale “Covid järgsed suundumused ja megatrendid turismis ja mida toob tulevik?” Ta andis ülevaate äriarendustest covid-aegses turismis ja juhatas kuulajaid oma inspireerivas ettekandes samm sammult läbi trendide prognoosimiseks vajalike etappide. Tema sõnul on oluline mõista, et Covidi mõjud ei kao, seega on  teenusepakkumisel tähtis arvestada klientide muutunud ootustega.

Hestia Hotel Group tegevjuht Kaisa Mailend rääkis ärimudeli muutusest Hestia Hotel Euroopa ja Hestia hotelligrupi näitel ning tõdes, et sisemine vajadus arenguks oli olemas juba enne Covidi kriisi. Nüüdseks on Susi ja Seaport hotellides alustatud mobiilset check in pakkumist. Külastajal on võimalik ise valida tuba ning tasuda toa eest läbi programmi. Hestia Euroopa hotellis on uue kliendisegmendi leidmiseks kasutatud digitaliseerimist, virtuaalsete koosolekute korraldamise tehnika annab hea konkurentsieelise. Kulude optimeerimise eesmärgil on likvideeritud mõned osakonnad ja otsustatud teenused pigem sisse osta.

OÜ Veinimõisnik turundusjuht, sommeljee Gregor Alaküla andis ülevaate ärimudeli muutusest Veinivilla virtuaaldegustatsioonide näitel. Üheks põnevaks uueks tooteks sai veiniorienteerumine, kus maastikul orienteerumise asemel on võimalik õppida orienteeruma Eesti puuvilja- ja marjaveinide maailmas. G. Alaküla sõnul on oluliseks õppetunniks kohanemine ja uutmoodi tegutsemine.

Inspiratsiooniseminari rahastati läbi Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest. Inspiratsiooniseminari järelvaatamine https://vimeo.com/647279654

 

Lisainfo:

Karmen Paju

Harju-, Rapla-, Läänemaa ja Tallinna linna
sihtkohtade koostööprojekti juht

Harju Ettevõtlus- ja Arenduskeskus
Sirge 2, 10618 Tallinn
Tel +372 506 3770
www.heak.ee